Derin Döngülü Akü kabaca, sürekli
olarak doldur-boşalt (charge-discharge) yapılabilen aküdür. Yapısı itibariyle
bu tür kullanıma uygun olduğundan her gün şarj ve deşarj altında çalışırlar.
Bu akülerde bulunması gereken bazı
önemli özellikler; plakların ızgaraları daha kalın ve sağlam olmalıdır, ızgara
figürleri homojen, bağlantı köprüleri sürekli akım geçişine uygun kalınlıkta
olmalı, plakların fiziksel ve kimyasal yapısı dökülmeye (shedding) karşı
dayanıklı olmalıdır.
Seperatörler de fiziksel olarak
sağlam ve geçirgenlik (porozite) kabiliyeti yüksek olmalıdır. Sulu derin
döngülü akülerde omurga genişlikleri plak şişmelerine karşı yeterli derinlikte
olmalıdır. Aksi halde elektrolit sirkülasyonu sağlıklı bir şekilde oluşamaz.
Örneğin araba aküleri ince
plaklardan yapılıdır çünkü kısa süreli yüksek akım (marş) vermeye göre dizayn
edilmişlerdir. Sürekli şarj-deşarja (sürekli akım geçişi) maruz kaldıklarında
korozyon, dökülme ve yanma kaçınılmazdır.
Diğer stasyoner aküler de, yalnızca enerji
yokluğunda devreye girdiklerinden yine sürekli doldur-boşalta (şarj-deşarj)
uygun değildir.
Günümüzde yanlış bir kabul vardır,
bu da; "Yalnız Jel Akülerin Derin Döngülü olabildiği" düşüncesidir.
Bu doğru bir bilgi değildir, Sulu ve AGM aküler de derin döngülü olabildiği
gibi her Jel akü de derin döngülü değildir.
0 yorum:
Yorum Gönder